Hoši, nerad se míchám do politiky, ale. Pokud se dobře dívám kolem sebe, tak
mnohé obce peníze vyhazují za úplné krávoviny, které často jsou spíš na škodu. Třeba zcela nesmyslné středové ostrůvky při vjezdech a výjezdech z obcí. A vždy uprostřed minimálně jeden sloup s osvětlením. Kolik stálo peněz jen výstavba a kolik stojí provoz onoho osvětlení ? Navíc do takové překážky uprostřed silnice může narazit auto či nedej bože motocyklista. Kolik se buduje zbytečných chodníků z tzv zámkové dlažby ? Kolik nesmyslných komunikací ? Kolik nesmyslných a zbytečně již vzrostlých stromů se vysází ? Mnohdy jen proto, aby se vyčerpal rozpočet obce, protože stejně jako za komoušů nelze převádět finance do dalšího roku, aby se peníze mohly šporovat na něco opravdu užitečného. Kolik se i ve městech frézuje a pokládá nový asfaltový koberec jen proto, aby se vyčerpaly peníze z EU či se přihrál kšeft spřízněné firmě ? Kolik je v obcích celé noce osvětlených kostelů ? Prostě hospodaří se velmi špatně. A k tomu ještě nekvalitní a předražené práce, které se pak často musí dělat třeba znova. Dokonce za komoušů jezdily autobusy aj v nedělu na hrubů do kostela. Takže nechápu, jak dnes někteří tvrdí, že byli za víru stíháni. Nikoho takového neznám. Ale vím, že byli špiclové, kteří kostely sledovali a sepisovali, kdo do kostela chodí. Nicméně za komoušů byly kostely otevřené třeba i v noci, protože si nikdo netroufl nic odcizit. Dnes ???
Mně mnohdy MHD nechybí ani ve Zlíně, ani v Olomouci a často ani v Praze né. Natož abych zbytečně popojížděl autem. Autem jezdím hlavně na větší vzdálenosti nebo když opravdu potřebuji něco odvézt. Zrovna předevčírem jsem se po Zlíně prošel cca 10 km, byť jsem ještě šel do Mallu vyzvednout nelehký balíček. Mohl jsem jet autem. Ale musel bych někde zaparkovat, za parkování zaplatit a stejně bych musel jít kus pěšky. Ale jsou i tací, jak píše
Strom, že musí jet i jen pár metrů a pak pokud možno zastavit i mimo parkoviště, ale u dveří supermarketu. Kardiolog mi doporučil chodit pěšky, tak chodím. A cítím, že moje fyzička je daleko lepší než dokonce za mých mladých let, kdy jsem si nedovedl představit, že bych místo MHD měl jít pěšky. Dnes přejdu skoro celé město aniž by mě to nějak zatěžovalo. Navíc cestou lze přemýšlet o všem možném, což jaksi za jízdy autem moc nejde. Nebo jde, ale pak se to nemusí vyplatit. A autem jsem se také už najezdil dost. Už jsem to tu někde psal : 120 000km + 120 000km + 230 000km + 165 000km. Zatím bez jediné nehody. Zbytečně ale nejezdím. Jednak to stojí peníze, a také zbytčně znečišťuji ovzduší hlavně ve městech, kde se musí neustále brzdit a znova rozjíždět. Proto nechápu třeba odpůrce dálnic, když díky plynulé jízdě je škodlivin mnohem méně. Nehledě na rychlejší dopravní obslužnost. Jenže stát má peníze z pohonných hmot zrovna několikrát, takže teoreticky nemůže mít zájem na omezení dopravy a popojíždění naopak vítá.
No nic. Jdu udělat h***o, a musím něco dělat. Tedy se na práci soustředit, takže odskakování do diskuze by bylo možné snad jen při nějaké bezmyšlenkové činnosti.
Život je boj, boj, který je předem prohraný. Přesto musíme stále bojovat.