Prosím o radu - focení týmu

Prosím o radu - focení týmu

Příspěvekod saipi » 30 kvě 2014 10:27

Dobrý den,

našel by se zde někdo, kdo mi poradí s nastavením fotoaparátu? Byla jsem požádána, abych příští týden vyfotila fotbalový tým mého syna. Bude se fotit venku. Nevím jak nastavit hodnoty při focení na slunci nebo pod mrakem. Jedná se mi o clonu, iso, kam ostřit, jaké měření mám zvolit..... atd. Možná jsem i něco důležitého, co je potřeba, vynechala....

Děkuji Vám za radu.
saipi
 
Příspěvky: 1
Registrován: 30 kvě 2014 10:17

Re: Prosím o radu - focení týmu

Příspěvekod slepyc » 02 čer 2014 13:04

Dobrý den,zatím nikdo nic nepíše tak napíšu jak bych postupoval já. Jsem taky začátečník.Nikdo nemůže vědět jaké budou v danou chvíli světelné podmínky,tak asi těžko poradí s nastavením i profíci.Proto bych asi nejdřív poprosil tým o trpělivost.Pak bych pár snímků udělal v režimu auto.Potom bych se pokusil nastavit nějaké přijatelné hodnoty v režimu priority času a priority clony (A,S). Ty hodnoty bych samozřejmě střídal.Na režim M si zatím netroufám.Ještě můžete vyzkoušet nějaké přednastavené režimy ve fotoaparátu. Vše si můžete vyzkoušet jen se synem na místě před tím než budete fotit celý tým.Potom bych fotil tak dlouho dokud tým vydrží pozovat.Z většího množství fotografií určitě vyberete několik použitelných.Doufám že jsem jako laik aspoň trochu pomohl. Taky bych si rád přečetl názor (na Váš i na můj příspěvek) zkušenějších.Hodně zdaru a nezapomeťe se s výsledkem pochlubit v rubrice "fotíme co/jak.
slepyc
 
Příspěvky: 33
Registrován: 29 srp 2013 12:58

Re: Prosím o radu - focení týmu

Příspěvekod swisst » 04 čer 2014 20:31

Pokud nemáte zkušenosti, je automat nejlepší možnou volbou. A vyzkoušet si předem cvaknout pár fotek někde stranou. Při focení pevně stát, aby se fotoaparát nehýbal (a aby se neklepaly ruce), aby fotka nebyla rozmazaná.