Moderátor: borisst
borisst píše:Picture Bridge... Řekl bych to asi tak, pokud narazíte na své cestě na most, který neznáte, či nečekáte, může na jeho druhé straně čekat překvapeni... Milé i nemilé... S tím mostem mezi fotoaparátem a tiskárnou je to stejné! Proč?
Displeje našich fotoaparátů mají jednu podstatnou marketingovou vadu - každá fotka kterou vyfotíme a na displeji zobrazíme může jít rovnou do galerie!
Ale jen do doby, než daný obrázek stáhneme do počítače a zobrazíme jej ideálně ve photoshopu na zkalinrovaném displeji... Není většinou až tak ideální... A nemusí být ani příliš tiskuschopný!
Pokud totiž fotíte do jpeg formátu, krom toho, že se spoléháte na zpracovatelský algoritmus z továrny ( neříkám, že špatný) a odsuzujete se ke kompresi dat, ukládáte obraz v rozlišení 72dpi.
Pokud však fotíte do raw formátu, jste kompletně tvůrcem výsledného obrazu, vše máte pod kontrolou a výstup ukládáte do bezkompresního jpegu, nebo lépe do plného tiffu s rozlišením 240 - 360dpi. Záleží na raw editoru.
Tiskárny mají rády číslo 300. Co se tedy může stát? Pokud budete mít na fotoaparátu nastaven například small jpeg, dosáhne komprese ve vztahu k tisku až katastrofických hodnot a při velkém zvětšení, což může být i A4 formát, vytisknete fotku řídkou jak cedník. A to samozřejmě nikdo nechce!
Teď budu trošku hnusnej, omlouvám se a nemyslím to zle! Jsou lidé, kteří hodnotí pouze to, jestli je fotka barevná a jestli je na ní Pepíček na pláži k poznání. Tady je Picture Bridge skvělá funkce! A pak jsou lidé, kteří investují do techniky proto, pprotože se chtějí někam posunout a chtějí mít fotografie co nejvěrnější svému uměleckému záměru. Tak pro tuto skupinu to opravdu není. Samozřejmě v krajní nouzi to lze použít, ale pro standardní postup - viz výše!
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník