Sony DSC-HX9V

Sony DSC-HX9V

Příspěvekod Zajo » 22 zář 2011 09:10

Dobrý den, máte někdo zkušenosti s tímto foťákem? Mám z něho velmi rozporuplné dojmy. Jako videokamera je výborný, kvalita videa je excelentní a stabilizace je perfektní, ale fotky nejsou nic moc. Fotoaparát má velkou snahu všechno přepalovat. Fotky jsou dost neostré a velký problém je při focení s bleskem, kde sílu nelze regulovat, takže bližší objekty jsou silně přesvícené. Nejsem žádný zkušený fotograf, tak dost možná nemám vše nastaveno, tak jak by bylo nejlepší. Plná automatika si ale s většinou situací neporadí lépe. Na plný manuál je focení velmi krkolomné a tolik tomu zase nerozumím. Dlouho jsem vybíral, co si koupit. Dlouho jsem na tento model čekal, protože se stále oddaloval a teď jsem docela zklamaný. Máte někdo podobné zkušenosti, nebo lepší?
Zajo
 
Příspěvky: 1
Registrován: 22 zář 2011 08:51

Re: Sony DSC-HX9V

Příspěvekod odklizec » 22 zář 2011 10:00

Bohuzel, narazil jsi zrejme na problem, na ktery narazi drive ci pozdeji kazdy, kdo si koupi fotak s malym cipem. Cipy ve vsech UZ fotacich jsou stejne, jako cipy v levnych kompaktech, tedy nejmensi, jake se do fotaku davaji (okolo 1/2.3"). Mensi uz maji jen mobily. Jejich problem je v prilis velkem poctu pixelu na danou plochu a od toho se odvijeji problemy, jako maly dynamicky rozsah, hodne sumu a jeho nasledne rozpatlavani, aby nebyl videt.

Ve dne na slunci je treba razantne pracovat s expozcni kompenzaci, nebat se i jit do -0.7, v extremnich pripadech -1.0EV. Samozrejme, toto ne zcela plati na snehu a ve scenach s prevahou bile, kde je obvykle potreba kompenzovat do +EV hodnot (pokud tedy clovek neni ve scenovem rezimu "snih" nebo podobnem).