Ale já nepsal nic o tom, že by tovární přednastavené profily fotily realisticky... Ani já je nepoužívám! A ač mám mnohé fotky JPEG přímo z fotoaparátu, díky pokročilému nastavení již ve fotoaparátu (A77) upravuji je spíše jen vyjímečně a spíše jen resizujji a tak proto někdy i doostřuji uměle (kvůli malému rozlišení ukázky sem na web..., nad originálem na velkém UHD monitoru by mnohý čučel na realističnost detailů (i barev)) a vyjímečněji opravuji moji chybu nepřesné expozice z terénu (často z jedoucího auta drobná nepřesnost expozice je na snadě), ale nikdy je nekonstruuji ani příliš nepřikrášluji!
A z RAW je vyvolávám pracně... jen vyjímečně
Miro, ČB fotka je pro mě dnes zbytečné prznění
A, jak jsem psal jinde - barva nemá skoro žádnýž význam spíše jen v zimě na sněhu, kde jde spíše jen o kontrasty bílé a stínů
Kdysi to byla nutnost
, ale né dnes
Alespoň pro dokument z přírody myslím, jako fotky výše. Ale stejně tak je, pro mě, děs přesaturovaná a překontrastnělá omalovánka přírody natož z ujetejma barvama.............
No a u knih po průchodu editorama..., a po tisku kolikrát jen s 250 barvami..., nelze čekat realistiočtější barvy jak u fotografie mokrou cestou , ale spíše jako u tisknuté pohlednice... bez vystínovaného nebe, se přesaturovaným sytýmy červenýma, někdy skoro žlutejma..., střechama domů
.......
Já si dokonce kvůli věrnosti fotek nechal pro věrnost zobrazení mojeho monitoru zhotovit - vyvolat mokrou cestou na tvrdší papír 1m velký obraz PC monoscopu - generovaném ideálně PC grafikou a zascreenovaném na 1m velké UHD obrazovce s jemnými barevnými i šedými přechody a základními barvami i bílou (255,255,255) a černou (0,0,0,) a aby pak i fotky z FOTOsběrny odpovídaly tomu co vidím na monitoru, před editací si vedle monitoru rozprostřu pro kontrolu tuto plachtu... a srovnám monitor přibližně i když subjektivně očima, do těchto barev na papíše tak abych viděl velmi podobné obrazy.
Pak také tuto plachtu ofotím a nastavuji fotoaparátu a generování do JPG tak, aby se věrně tento obraz (ten z fotoaparátu) zorbrazil na monitoru co nejpodobněji jako ten na papíře
1. fotka není černobílá , přesto se tak může jevit na 1. pohled
jako argument toho, jak jsem zmiňoval, kdy barvy ani nemaj smasl a kdy to uznávám - zejéna u dokumentu přírody (mimo jiné specifické případy samozřejmě)
2. fotku vidíte někdo vyblitě???
Já tedy obě vidím
na mém monitoru docela realisticky
Jde o JPG přímo z fotoaparátu (Sony A65 s Bayerem
) a jsou
pouze resizované!