Takto foti Quattro na RAW, kdyz pak pri vyvolavani v SPP zustanou veskere posuvniky na puvodni nulove posici. Nic jsem nemenil, ostrost jsem nezvysoval ani nezmensoval, zkratka jsem ty cvaky nechal jen vyvolat. Samozrejme jsem je pak zmensil, aby se sem daly vlozit.
Takze mohu rici, ze Quattro foti z tech vsech typu Sigmy opravdu nejlepe. Pri priznivem svetle, jake je zde dnes rano, se sluncem a kristalovym vzduchem, jako i vetsinou, je uplne zbytecne neco v kamere nebo pak pri vyvolavani fotek v SPP neco upravovat a menit. Ani zvysovat zbytecne ostrost, to je pak fotka jiz temer neprirozene ostra, kdy svetle svislice na fotce neprirozene sviti a pod. Uz se tim ztraci i vzdusna perspektiva a pod. Kamera je u mne nastavena temer vzdy, tedy z 99,9% na Standard a teplota svetla na AWB. Toto nastaveni ma pak vliv pri vyvijeni fotky v SPP na jeji barevnost a svetlo, na RAW vubec ne; ten si foti zcela v jinych parametrech a vzdy nezavisle a uplne stejne . Takoveto syrove fotky jsou pak v SPP definitivne upravovany podle nastaveni od fotografa, do JPG atd.
Na par fotkach jsem ubral osvit o 1/3 VB kvuli vice modravym stinum, ale to je vse.
Pri rychlem pocitaci, ktery mam, jsou fotky velice rychle vyvolany a i ulozeny. Pak jeste cvaky zmensim na potrebnou velikost a sem vlozim. Na JPEG prakticky s Quattro nefotim, fotky jsou kvalitativne horsi i kdyz ve vetsine pripadu dobre pouzitelne. Ale fotky z RAWu jsou s nimi neporovnatelne! Takze to za to nestoji se s JPEG vubec zabyvat, nebo menit intensitu barevnosti, nebo si upravovat WB. Je to uz uplne zbytecne.
Co je velmi zajimave a k memu velkemu prekvapeni, fotil jsem na zkousku take s polarizacnim filtrem od fa. B+W, ktere jsou vysoke kvality, aspon se to vsude pise a rika, vcetne profis, ale na te padesatce a na Quattru uz tak spickove nejsou; v krajich jsou cvaky s nimi vetsinou horsi, linie jsou lehce rozpatlane a celkove jsou fotky mekci, tedy ne jako bez filtru vyborne ostre. Take HOYA HMC NDx8 je podobny jako ten BW polarizak, jen s tim, ze dava fotky dost v teplem tonu, vcetne MARUMI DNG LIGHT CONTROL 8, ktery je o hodne neutralnejsi, ale kvalitu fotek z Quattra take jiz trochu znehodnocuje. Zda se tedy, ze Quattro odhaluje u techto a asi i u jinych vyrobcu takovehoto prislusenstvi, ze tyto vyrobky jsou dostacujici pro film a mene rozlisujici fotaky, ale ted na Quattru uz tak kvalitni byt nedokazi. Holt budou muset tito vyrobci pritlacit na kvalite a zmenit technologie tak jak to udelala Sigma i se svymi novymi objektivy ART.
Takze se nevyplati, vcetne i jinych filtru jako UV na Quattro sroubovat.
*