Petře, Slunce je totálně utopené v té vysoké oblačnosti, myslel jsem, že alespoň podle těch velmi slabých a jemných stínů by to každému mělo dojít. O nějakém intenzívním slunečním svitu nemůže být nejmenší řeč, navíc, je to mezi osmou a půl devátou, takže Slunce mele z posledního. Ale hlavně díky té oblačnosti.
Nejsi moc pozorný čtenář, párkrát jsem psal, že Nikona 7000 jsem měl několikrát k dispozici od kamaráda (kupoval jsem mu ho v září 2011 v Brně). Jsou to se Sigmou SD1 generační vrstevníci z roku 2010, takže to "nejnovejsi" nastavene zakladni barevne spektrum, jak píšeš, trochu pokulhává, jsou to přibližně stejně staré foťáky. Fotek mám z tohoto Nikona v počítači dost, včetně RAWů, takže vím dost dobře, proč bych jej nechtěl. Ano, je to hlavně o barvách. Měl bych sice o dost jednodušší život díky zásobě výborných skel Nikkor, ale opravdu děkuji, nechci. Kdyby jsi nesmazal svoje staré příspěvky, hodně argumentů proti např. Nikonu, jsi v nich napsal sám. Myslím, že bych se z velké části dokázal ztotožnit s některými názory z tohoto Tvého příspěvku:
"Foveon, na rozdil od bayera si micha barvy primo jako je tomu vsude, tedy prirozene, kdy treba cervena ruze je ovlivnena barevnym svetlem odrazenym od vedlejsi zlute zdi - vyjde cervena teplejsi, spis do trochu oranzova az cihlova, jestlize bude vedle vysoke travy jako na snimku, bude ve skutecnosti ta cervena osvetlena i odrazem studene zelenomodre a cervena ruze bude do lehce fialova. Zkratka barvy foveonu jsou oproti bayeru pravdivejsi, samozrejme je jejich intensita ovlivnena i fotografem (bud uz se sigmou zkusenym, nebo ne) a jeho narizenim fotaku, kdy hraje i nemalou roli i denni doba, kdy dostava fotka jeji zakladni barevnost, ktera se prolina - micha i s barevnym odrazenym svetlem toho co se prave foti.
Generell lze rici, ze foveon, kdyz se to umi spravne v kamere naridit, dava barvy daleko vernejsi skutecnosti (na ktere vetsinou amatersti fotografove nemaji oci a vidi je po svem zvyku co jim tudiz mozek predurci - tak to musi byt a basta a micha jim do toho skutecnost videnou ocima ovlivnenymi mozkem - cervena je cervena a basta, protoze nemaji ve valne vetsine vubec poneti jak barvy vznikaji a jaky ma na ne barevne okoli vliv. To se uci az snad na strednich skolach a to jeste snad jen ve vytvarnych oborech, kde to je nanejvys dulezite vedet...."
Nevím, proč bych měl mít Sigmě za zlé, že si zas tak moc nevymýšlí a i málo výrazné scény zachytí málo výrazně. Třeba ty rozsahy, které na některých těch fotkách s částečným protisvětlem jsou, těžko uděláš s Nikonem 7000 bez přepalů. To mi taky kamarád na Sigmě (hlavně díky SPP), kromě nesrovnatelné ostrosti, nejvíc závidí. Vůbec nemá ponětí, jak tolik dynamiky z Nikona dostat (a já to taky neumím).
Dlouho jsem neměl tušení o existenci tohoto testu:
http://www.techradar.com/reviews/camera ... 2/review/5Zdá se, že SD1 je na tom v RAWech (jpeg jaksi beru jenom jako doplňkovou funkci) nejméně do 1000 ISO výrazně lépe, než ten Nikon, dokonce od 200 do 400 ISO je lepší pouze nabušený Nikon D800 (ze srovnávaných přístrojů, pochopitelně).
Takže závěrem, Nikon D7000 znám, fotky jsem porovnával několikrát, dokonce i tady jsem kdysi nějakou srovnávačku dal. Rozhodně bych neměnil
. Vadí mi jenom můj neostře kreslící seťák v okrajích, hlavně v levém (psal jsem několikrát), kvůli čemuž často cloním víc, než by bylo v mnoha situacích nutné, a ne vždy dobře použitelné přednastavené režimy vyvážení bílé konkrétně pro tento typ objektivu. Proto často upřednostňuju ruční vyvážení.