Čtyřdobé motory i malých objemů obecně se vyráběly vždy, jenom u nás se pořád dělaly ty smrady a ještě dnes se nad tím rozplývají
na veteran skupinách na Fb
Kývačky a podobné pelechy, tenkrát jsme na to nesedli z principu, dnes takové plecháče jsou pomalu za 100 tisíc.
jawa 500 OHC, svého času známá jako pojízdná olejnička, rám se tomu kroutil i ve stovce, splácanina něco mezi pérákem a kývačkou,
jízdní vlastnosti "na úrovni hovna", jak se říkalo a dnes za 250 000,- a ještě někdo píše, že to bylo nejlepší naše moto...
Ona to možná je pravda, protože tady nic kloudného nebylo...
Pak se tady tenkrát divili, když ve Světě motorů byl popis nějakého normálního stroje, povětšinou čtyřdobého
Soudruh prezident Antonín Novotný, známý pod přezdívkou "zemedělec", protože to neuměl vyslovit, rozhodl, že do socializmu
vjedeme autem a ne na motorce jako nějaký klucí a tak se program utlumil a pak nějaký partajšéf, co v mládí spadl z motórky
a odřel si koleno, dostal na motoprůmysl vztek a bylo to...
po letech si zase vzpomněli, že by se mohli prosadit na zahraničním trhu, tak v Jáwě vymysleli další hybrid, další šílenost
v podobě plochého dvouválce ve stylu BMW, ovšem s trochu jinou koncepcí.
Nic se klasicky nedotáhlo do konce, o všem se jenom žvanilo na motosrazu v Kupařovicích
Ale něco tak škaredého, ještě že to nebylo v prodeji. To se vždycky někdo zbláznil a vytvořil splácaninu, každý pes jiná ves.
Oko estéta zaplakalo a ono to trvá dodnes, například ten jejich ještěr s trojitým výfukem na jedné straně